diy // savipoti-Tobi

Osalesin täna rahvamajas savikeraamika töötoas, mida juhendas multifunktsionaalne Inga Talvis Jaago käsitöötalust. Ingat teadsin ma varem – olime juhtumisi ülikoolis ühes aines koos. Juba siis ma mõtlesin, et no on see vast naine. Ta oli üpriski lõpurase juba, kui ikka koolis veel käis ja ei läinud aegagi mööda, kui ta juba lapsega tundides osales. No ja kui koolipäev läbi sai, viskas ta jooksuriided selga ja jooksis ma-ei-tea-kui-mitmeid-kilomeetreid lapsevankrit lükates kodu poole. Ja siis peab ta veel seda imelist käsitöötalu ja hiljuti andis välja enda raamatu. Ma olen üpriski kindel, et ta on mingi imeinimene 😀 … ja no need juuksed!

Veel olen ma kindel, et tulevikus on mul samasugune käsitöötalu..või siis lihtsalt samalaadne maamaja…või oskan ma vähemalt samapalju enda kätega ära teha kui tema…või siis annan välja enda raamatu…või kui eelnimetatutest midagi täppi ei lähe, siis juuksed – vot need ma värvin punaseks!

Tänases õpitoas tegin endale savist kruusi. Teiste jaoks oli see juba teine kokkusaamine, minu jaoks esimene. Sellele vaatamata lasin turboga ja sain neil sabast kinni. Noh, ega see muidugi valmis ka veel pole, sest siia lisanduvad veel kaunistused + glasuurimine. Välja nägi ta selline:

Image

Sellise kruusi tegime kolmest osast – põhi, silindrikujuline küljeosa (või kuidas seda nimetada?) ja sang. Ma näiteks ei teadnud, et savi ei voolita nii nagu näiteks plastiliini. Selle asemel, et näppudega massi pigistada, tuli savi patsutada. Taoline tehnoloogia olevat vajalik selleks, et õhumulle sisse ei jääks. Need, sindrinahad, paisuks kuumaga ja olekski kaputt. Kui taignarulliga rullimiseks läks, pidi pärast paari tõmmet taigna ümber keerama. Niiviisi ei jäänud see riide külge, mille peal rullisin. Ütleme nii, et igav ei hakanud 🙂

Ideaalis võiksin ju endale pärast veel uued taldrikud teha… ja mingi laheda ahjupoti. Noh ja pärast seda poleks see ahjuehitaminegi enam teabmis kunst.

Leave a Reply

